homedeelgebiedenWijk bij DuurstedeMarketing- en promotieplan Winkelcentrum De Heul

Marketing- en promotieplan Winkelcentrum De Heul

Het marketing- en promotieplan van de winkeliersvereniging De Heul is, voor de periode september 2018 t/m december 2018 gereed. Onverminderd blijft de vereniging aan de weg timmeren en leuke, aardige en sfeervolle activiteiten organiseren voor jong en oud. Het doel is duidelijk: door de recente plofkraak in het begin van 2018 en de onvermijdelijke (tijdelijke ) sluiting van de Jumbo en de Mitra zijn veel vaste klanten verloren gegaan. Tot op heden zijn deze nog niet allen terug. Dat doel willen wij wel bereiken. Wij hebben het volgende georganiseerd:
- op 29 september trad Fanfare Excelsior op. Dit was tevens de start van het Shantyfestival 2018.
- op 17 oktober beleefde het winkelcentrum een bijzondere gebeurtenis
- Er werd een nieuwe winkel geopend. Het betreft hier een Kerstwinkel annex woon en deco. Alle ondernemers grepen dit feit aan om een advertentie in de Wijkse Courant te plaatsen met speciale aanbiedingen. Tevens kwam het koor "De Lekkerbekken" naar de Heul en verraste het winkelend publiek met een optreden.
- op 24 november is het Sinterklaasfeest. Drumfanfare Victoria uit Bunnik komt naar De Heul met Sinterklaas en 20 Pieten en gaan jong en oud vermaken met veel aandacht voor de kinderen. Speciaal voor hen is er een kleurplaatwedstrijd met altijd prijs.
- op 1 december bezoeken de Toeterpieten van Concordia het winkelcentrum en voeren hun Sinterklaasshow op. Zij zullen hierbij jong en ouder vermaken.
- op 15 december komt Harmonie Concordia naar De Heul en zorgt ervoor dat het winkelcentrum langzamerhand in de kerstsfeer komt.
- op 22 december komt Fanfare Excelsior opnieuw naar ons toe en verzorgt, gedurende twee uur, een sfeervol kerstconcert. Daarna ontvangen we opnieuw het bekende vrouwenkoor en zij brengen hun kerstliederen ten gehore.
De Oranjevereniging plaatst op 24 november, 15 december en 22 december een tent om bestand te zijn tegen weer en wind, als de weergoden ons niet goed gezind zouden zijn. De evenementen worden bekend gemaakt middels bill-boards langs de weg, raamposters in de winkels, een advertentie in de Wijkse Courant, op de site van Dit is Wijk en Het Groentje en op de facebookpagina van het winkelcentrum. Op zaterdag 15 december zal er een pendeltreintje lopen van de Kerstmarkt in het centrum naar De Heul in een poging beide centra met elkaar te verbinden. Bezoekers van de Kerstmarkt kunnen gratis op bezoek komen op De Heul. (en weer terug)


Wie hebben financieel of anderszins baat bij dit project?
Het doel is om meer klanten naar winkelcentrum De Heul te trekken. In afwachting van de geplande nieuwbouw willen de winkeliers hun vaste klanten terug. Dit is van belang voor ondernemend Wijk bij Duurstede en De Heul in het bijzonder.


Wat betekent dit project voor bewoners in uw deelgebied?
Onze activiteiten laten zien dat het winkelcentrum leeft en toekomst heeft voor de bewoners in het deelgebied.


Wat betekent dit project voor Wijk bij Duurstede in zijn geheel?
Het aanbod van de winkeliers op De Heul is groter geworden door de nieuwe vestiging. Hiervan kan het winkelend publiek uit geheel Wijk bij Duurstede profiteren.


Wat zijn de begrootte kosten voor dit project?
De totale kosten van dit project worden begroot op € 4.651,60.


Voor welk bedrag doet u een aanvraag?
Wij doen een aanvraag voor 75% van deze kosten zijnde € 3.488,70, afgerond € 3.500,-.


Is voor dit project ook bij andere organisaties een verzoek tot bijdrage ingediend?
neen.


Aanvullende opmerkingen
De winkeliersvereniging bestaat ( sinds 17 oktober) weer uit 8 winkels. Tevens geven zij ruimte aan een tweetal standwerkers: een kaasspecialist en een vishandel. Het budget is klein maar de ambitie is hoog. Wij willen de klanten binden tot er nieuwbouw is gerealiseerd.

« terug naar de vorige pagina
© 2018 - Ondernemersfonds Wijk bij Duurstede
Webdesign: OK-Design